Gene-Røst: Os i historien

Gene-Røst: Os i historien

Med fejringen af 850 års kulturhistorie i Løgumkloster i ryggen byder denne samtalesalon op til en fælles undersøgelse af spørgsmålet om historicitet - det at vi er historiske væsner. Hvor er det, vi kommer fra, og hvad er vi gjort ud af? Handler livet først og fremmest om at bryde fri af historien, eller handler det om at leve i kraft af eller i lyset af historien? Aftenen starter med et inspirationsoplæg, som efterfølges af runder af guidede samtaler i mindre grupper.

Til Gene-Røst er alle velkomne. Her går vi går op i at skabe et trygt og tillidsbaseret samtalerum. Kom og vær med!

Hvad er Gene-Røst?

Gene-Røst er en serie arrangementer afholdt af Løgumkloster Højskole, hvor vi faciliterer samtalesaloner mellem generationer i et hyggeligt højskolemiljø. Samtalesalonerne tager pulsen på samtiden og drejer sig om spændende, væsentlige og til tider svære emner, der er oppe i tiden. Skolens undervisere eller eksterne foredragsholdere indleder salonen med et inspirationsoplæg om et givent emne, som efterfølges af samtaler i mindre grupper bestående af elever, skolens frivillige og lokale borgere.

Pris: 50,- kr.
Betaling i døren