Afslutningsdebat: PerspektivRegion

PerspektivRegionens afslutningsseminar

Efter 10 parlamentariske dage, to offentlige debatter, ét landartprojekt og seks udstillinger er det tid til at fejre kulminationen på PerspektivRegion-projektet. Et projekt som har involveret dygtige menneske fra begge sider af grænsen, som alle har det til fælles, at de vil et endnu bedre og stærkere grænsesamarbejde hvad end det gælder kultur, frivillighed, landbrug, økonomi eller medborgerskab.

Løgumkloster Højskole slår endnu en gang dørene op, når vi inviterer til det afsluttende seminar om PerspektivRegionen og dens fremtid, samt en markering af alt det gode arbejde, som vi har nået i det forgangne år. Til dette sidste møde skal vi arbejde videre med diskussionen om identitet i grænseregionen og forankring af lokalsamfundet, ligesom vi skal løfte blikket endnu højere og skue mod fremtiden: Hvad så nu?

PERSPEKTIVREGION ABSCHLIESSENDES SEMINAR

Nach 10 parlamentarischen Tagen, zwei öffentlichen Debatten, einem Land-Art-Projekt und sechs Ausstellungen ist es an der Zeit, das Projekt PerspektivRegion zu feiern. Ein Projekt, an dem talentierte Menschen von beiderseits der Grenze beteiligt waren, deren Gemeinsamkeit ist, dass sie eine noch bessere und stärkere Zusammenarbeit über die Grenzen wollen;  Ob Kultur, Ehrenamtlichkeit, Landwirtschaft, Wirtschaft oder ziviles Engagement.

Die Heimvolkshochschule Løgumkloster öffnet wieder ihre Türen, wenn wir Sie zum abschließenden Seminar über PerspektivRegion einladen, an dem wir auch die große Arbeit, die wir im vergangenen Jahr geleistet haben, feiern wollen. Bei diesem letzten Treffen werden wir weiter über Identität in der Grenzregion und die  Verankerung der lokalen Gemeinschaft diskutieren. Darüber hinaus werden wir auch den Blick in die Zukunft wagen: Wie geht es weiter?

Das Abschlussseminar und die Veranstaltungen finden am ersten Märzwochenende an der Heimvolkshochschule Løgumkloster statt und das Programm ist wie folgt:

Dette projekt er finansieret af Den Europæiske Fond for Regional Udvikling og Landeshauptstadt Kiel.

26. januar

Foredrag: Anna Anchers rum