Teaterforestilling: Tilbage til højskolen v. Teatergrad

Tilbage til højskolen

Koncertteater

Rundt på landets højskoler, til morgensamling, til temaaftener og til afslutningsfester, turnerer et band af tidligere højskoleelever. De bruger deres koncerter til at dykke ned i fortællinger fra højskoletiden, og de hyldes for deres evne til at skabe levende fællesskaber, hvor end de kommer. I aften skal de spille på deres gamle højskole, og de har glædet sig til en aften med rendyrket nostalgi, musik, fællesskab og kærlighed, men man kan ikke sådan lige genopleve fortiden. Meget er forandret siden dengang – både for vores tre hovedpersoner, for højskolebevægelsen og ikke mindst for samfundet.

Forestillingen ser nysgerrigt på, hvordan det demokratiske og fællesskabende projekt på højskolerne har udviklet sig – og om det i dag først og fremmest er et personligt realiseringsprojekt for velbemidlede unge, der tumler rundt i livet? Går det primært ud på at kunne sætte flere punkter på CV’et? Eller er højskoleånden anno 2023 stadig en væsentlig del af ungdommens almene dannelse og den danske selvforståelse?

Hvor: Ottekanten på Løgumkloster Højskole

Hvornår: Onsdag d. 29. marts kl. 19:30

Pris: 150 kr., som betales i døren enten med kontanter eller Mobilepay.

Forestillingen vises i samarbejde med Tønder Teater

Anmeldelse af forestillingen: