Plantebytte-dag til Forårsmærken

Åben Middelalderhave: Plantebytte-dag

Med fejringen af 850 års kulturhistorie i Løgumkloster deltager Løgumkloster Højskole i Forårsmærken på torvet med en ’plantebytte-stand’ med frø og planter fra Middelalderhaven. Kom med dine egne hjemmehøstede frø og dine hjemmedyrkede planter indendørs og udendørs - og byt dem til andre planter med andre glade havemennesker. Her kan du bytte eller give væk!

Husk tydelig mærkning af både frø og planter. Du kan bytte planter, købe små frøposer og planter fra Middelalderhaven og få smagsprøver fra haven. Måske er du heldig at få nogle historiske plantefrø med hjem.

Der vil også være en lille udstilling med historiske planter og gamle lægeurter, hvor du kan blive klogere på klosterhaverne og hvad munkene dyrkede og bragte med af viden om planterne

27. april

Foredrag: Regenerativt landbrug med lokal grøntsagsproducent Tobias Unger Coff.

9. maj

Højskolesangbogs-dag